Den 12 januari kommer vi att göra bytet av kommunikationsoperatör och den dagen kommer det att bli en del störningar på de tjänster som ni har via fibern.
Inför bytet har Zitius och Optoservice gjort en hel del tester för att minska risken för störningar. Det de kommit fram till är att i de flesta fall måste er egen utrustning som router, telefonibox samt TV-box startas om efter att de har kopplat över till den nya kommunikationsoperatör.
Arbete kommer att påbörjas på morgonen den 12 januari och beräknas klart under dagen. Ni kommer att kunna se när er anslutning till nätet är aktiv igen och därmed ska fungera efter att ni startat om er egen utrustning. Under tiden som de jobbar med bytet kommer wan-lampan att vara släckt på er Inteno-box. När den tänds och återigen lyser/blinkar snabbt är bytet klart.
Målsättningen är naturligtvis att orsaka er kunder så lite problem som möjligt och vi ber er ha överseende med denna störning. Vi hoppas att det kommer att upplevas positivt då allt är klart och ni har tillgång till kommunens bästa och mest omfattande utbud när det gäller såväl bredband som TV och telefoni.
Arbetet med byte av kommunikationsoperatör genomförs av Zitius och Höglandets Optoservice och är det några frågetecken eller funderingar så kontakta Optoservice på 0383-91050.